http://www.iszafy.pl

Szafy, zabudowy wnękowe, meble modułowe. Najlepsza jakość, najlepsza obsługa

INFOLINIA 801 366 110

Rozwiązania konstrukcyjne

Drukuj
Poleć znajomemu
  • minimalna głębokość przestrzeni ubraniowej we wnetrzu szafy wynosi 550mm (odzież nie niszczy się o drzwi przesuwane)
  • szerokość listew przymykowych, sufitowych i podłogowych wynosi 90mm
  • grubość płyty meblowej, stosowanej przy produkcji zabudów meblowych wynosi 18mm i 10mm (przy elementach nie mających funkcji konstrukcyjnych)
  • minimalna głębokość zewnętrzna zabudowy z drzwiami przesuwnymi, przy której ubrania na drążkach nie bedą się gniotły, wynosi 630mm (należy przy tym pamietać, że skrzydła drzwi spłycają głębokość szafy)
  • głębokość topu halogenowego przed zabudową wynosi 170mm
  • wysokość cokołu pod listwą podłogową wynosi 50mm
  • maksymalna długość półek i drążków ubraniowych wynosi 1200mm, lecz nie powinny one przekraczać 900mm ze względu na odkształcenia
  • przy elementach z płyty meblowej, przekraczających długość 2750mm stosuje się łączenie materiału
Dodaj
- naciśnij jeśli ten artykuł uważasz za przydatny
3169
- liczba osób, które oceniły ten artykuł jako przydatny.
Komentarze ( 52 )
Komentuj
Megi
2013-07-23 | 18:03
A czy taka wnęka na szerokość 550 cm pomieści np. płaszcze czy kurtki, które są przecież szersze niż zwykłe ubrania? Mam taką wąska wnękę i zastanawiam się czy nie będę musiała kombinować miejsca w innej przestrzeni na odzież wierzchnią.
Rambo
2012-07-02 | 19:33
No teraz można podkasać rękawy i wziąć się do roboty
2012-04-02 | 12:54
Polecam www.wycena.iszafy.pl to łatwy do obsługi program do projektowania szaf
2012-03-31 | 15:21
A ja mam takie pytanie czy macie może program jakis który byście mogli udostepnić do wyprojektowania wnetrza szafy a szczególnie półki, półeczki, szuflady wieszaki, zeby to wizualnie zobaczyc ;) Byłam by, wdzięczna za odpowiedz.,
2011-11-16 | 08:15
Oczywiście , że może być mniejsza . Wszystko zależy od tego co miałby Pan zamiar w niej przechowywać. Jeżeli miałyby się tam znaleźć ubrania wiszące , to jeżeli szerokość wnęki na to pozwala , można je powiesić równolegle do linii drzwi . Zwykle służą do tego wieszaki wysuwane do przodu . Na ostateczną opinię zawsze warto zaczekać do wizyty projektanta, który zwróci uwagę również na inne istotne szczegóły .
wiktor
2011-11-15 | 23:15
Witam mam pytanie czy jesli chce zrobić szfe wnekowa to czy głębokość może być mniejsza niż 55 cm
Tomasz
2011-10-19 | 23:49
Witam, Właśnie urządzam mieszkanie i planuje wykonanie zabudowy pod szafę wnękową z drzwiami przesuwnymi (x2). Ważny jest dla mnie każdy zaoszczędzony centymetr. Stąd też pytanie, czy pozostawienie 64 cm na szafę z drzwiami wystarczy i czy są systemy drzwi przesuwnych cieńsze niż 9 cm
Filip
2011-02-23 | 13:02
Witam, Mysle o szafie do przedpokoju. Czy jest mozliwe zamontowanie szafy z drzwiami przesuwnymi jesli wymiary wneki to: dl. 88 cm, wys. 266 cm, gl. 65 cm? Jak dotad wszedzie znajduje informacje ze skrzydlo drzwi przesuwnych musi miec min 45cm, ale czy kilka centymetrow robi jakas wieksza roznice?
1DYI
2010-08-09 | 10:29
No zasadniczo to się zgadza i zawsze takie tłumaczenie też słyszałem, ale będą robił wnękę z systemem wiszącym. Do tego sam system będzie schowany za sufitem podwieszanym, wnęka do tego cofnięta względem ściany i na pewno wzrokowo lepiej by było bez listew, wtedy drzwi wyglądały by po prostu lepiej bo oprócz drzwi nic a nie nie było by widoczne. Ale w takim układzie zastanowię się jeszcze. Zastanowił mnie akapit o ścianach z GK i głośności. A może jakiś amortyzator? Wtedy bez listew, bez szczotek (zakładam, że ściana prostsza niż płyta) Robił ktoś kiedyś coś takiego? Dodam, że drzwi to zwykła płyta bez żadnych okuć itp.
2010-08-09 | 07:56
Ja zawsze polecam listwy przymykowe ponieważ spełniają one rolę zabezpieczenia ściany przed zetnkęciem z frontami ( szczególnie przy płycie giprowej ) . Jest też ciszej i estetyczniej a zwłaśzcza , gdy już zastosowaliśmy pod dolnym lub nad górnym torem podobny element . Dodatkowym argumentem jest lepsze dopasowanie kata ściany do krawędzi drzwi , bo nie zawsze wszystkie ściany w mieszkaniach trzymają piony a w tego typu zabudowach wszystkie nierówności są widoczne jak na dłoni .
1DYI
2010-08-06 | 16:14
Pytanie krótkie, czy listwy przymykowe są niezbędne? Mi podobają się minimalistyczne konstrukcje i jakoś nie odnajduję sensu dla tych listew. Skoro są szczotki na grzbietach drzwi to czy one dojdą do listwy czy do ściany to nie ma znaczenia, no chyba że chodzi o uderzenia w ścianę, ale na to też są sposoby. Może się mylę więc chętnie posłucham wypowiedzi fachowców.
2010-06-28 | 14:14
Elementem determinującym rozwiązanie drzwi jest moim zdaniem 35 cm odległość od łóżka , dlatego radziłbym zastosowanie drzwi przesuwnych , bo mimo wszystko dostęp będzie łatwiejszy niż przy drzwiach łamanych a tym bardziej uchylnych , które mimo wszystko otwierają się " na nas " a na to potrzebne jest miejsce .
Sylwia
2010-06-28 | 12:16
Chciałabym zabudować wnęke o szerokości 140 cm i głębokości 55 cm, natomiast zastanawiam się, czy lepsze do takiej szafy byłyby drzwi łamane czy przesuwane? Co Pan radzi? dodam jeszcze, że z jednej strony chciałabym zmieścić jak najwięcej ubrań na wieszakach, a z drugiej zależy mi, aby drzwi nie otwierały się bardzo na pokój (szafa będzie częściowo zastawiona łóżkiem oddalonym o ok.35 cm)
2010-02-09 | 13:58
Teoretycznie jesteśmy w stanie wykonać drzwi na wysokość prawie 6 metrów. Możliwe jest to w systemie aluminiowym ( w stalowym, standardowo do 2,75 m ). Bez obaw może się Pani umówić z naszym projektantem :)
Joanna
2010-02-09 | 13:35
Jaka jest max. wysokość przesuwanych drzwi ? Mieszkanie ma wysokość ok. 3,10 m. Czy możliwe jest wykonanie takich drzwi u Państwa ?
Janka
2009-11-05 | 10:42
Ja też myślałam o zamknięciu książek w szafie. Właśnie robie remont i to chyba dobry moment żeby coś takiego sobie zafundować. Książki kocham, ale nie ma co sie oszukiwać jest to siedlisko kurzu.
2009-11-04 | 15:34
Ja mam pomysł na zabudowę, która kryłaby w sobie moją dość pokaźną kolekcję książek. Rozumiem, że nie ma problemu by taka zabudowa byłaby dość wąska.
2009-11-04 | 08:26
Ja mam piękną zabudowę właśnie w skosach i muszę przyznać, że jestem bardzo z tego rozwiązania zadowolona. Serdecznie polecam. To pozwala wykorzystać różne zakamarki w domu. I nie radzę zabierać sie do tego samemu. To nie jest takie proste.
2009-11-03 | 18:06
Najważniejsze, że zabudowa skosów nie jest niemożliwa. To mnie pociesza, bo jest nadzieja, że można wykorzystać wszystkie kąty w moim mieszkaniu. A szafa na kurtki i płaszcze bardzo by się przydała.
2009-11-03 | 08:57
Wykonanie odpowiedniego projektu i montaż zabudowy ze skosami , to "wyższa szkoła jazdy" i wiele firm tych prac w ogóle się nie podejmuje. W takim przypadku niezbędna jest wizyta naszego projektanta i wówczas problem sam się rozwiąże .
2009-11-03 | 08:47
Ja mam w mieszkaniu dużo skosów i nie zawsze samemu łatwo wykorzystać taką przestrzeń. Czy nie byłoby kłopotu z zastosowaniem waszych konstrukcji w takim skośnym mieszkaniu? I co wtedy z wymiarami, które podajecie? Czy byłyby aktualne? Wydaje mi się, że mógłby być problem z wysokością.
2009-11-01 | 17:53
po przejżeniu tych wszyskich informacji , zrobienie szafy nie wydaje się już takie trudne :)
2009-10-29 | 07:58
Tak , można. Nawet zachęcamy do tego typu rozwiązań. W szafie można umieścić całe stanowisko pracy. Oczywiście wymaga to spełnienia pewnych warunków i przemyślanego projektu. Od tego są nasi projektanci aby wszystko było nowoczesne i funkcjonalne.
Ania
2009-10-28 | 21:51
witam chcialabym sie dowiedziec czy w szafe ta mozna schować biurko z komputerem stacjonarnym??
2009-09-01 | 16:19
Schody to wdzięczne miejsce do zabudowy, bo właściwie nic innego się nie da się tam zrobić. Na tym etapie określenie ceny nie jest mozliwe, gdyż nie znamy danych ( gabaryty, materiał, wyposarzenie). Proponuje umówić się na wizytę z projektantem. Taka wizyta nic nie kosztuje a jest gwarancją optymalnego wykorzystania tej nieporęcznej przestrzeni.
tomasz
2009-08-30 | 10:54
witaj karolino jeśli masz wnękę pod schodami nie powinno być z tym żadnego problemu jednak poczekaj na poradę eksperta
karolina
2009-08-30 | 10:53
witam serdecznie, mam pytanie - czy pod schodami da się umieścić szafę przesuwaną pod schodami - jak byłby tego koszt pozdrawiam czekając na odpowiedź
stefa 1966
2009-08-30 | 10:52
o czym zresztą pisałem w innym wątku
tomasz
2009-08-27 | 12:22
znów montaż samodzielny szafy rozłożony na różne wątki te strony niemniej jednak widać wyraźnie, że samemu szafę można zlożyć o czym świadczy rzeczona instrukcja
2009-08-26 | 18:47
Zapraszam do lektury instrukcji montażu http://www.iszafy.pl/pl/porady/101 . Są tam wszystkie niezbędne informacje na ten temat.
tomasz
2009-08-22 | 10:17
@edi widzę że porywasz się na samodzielny montaż szafy - z tego co słyszałem można tu zamówić wszystkie elementy ale czy podjąć się samodzielnego złożenia? to pytanie do eksperta
edi
2009-08-21 | 20:47
Witajcie, czy ktos moglby mi odpowiedziec na takie proste pytanie: jak gleboko w szafie wnekowej montuje sie listwe dolną do przesuwania drzwi?
edi
2009-08-21 | 20:46
czy można u was kupić same elementy pod zabudowę?
bozena lesnau
2009-08-14 | 09:23
drzwi wsuwane też by mnie interesowały - czy jest taka możliwość jakie materiały można do tego wybrać - chodzi mi o okleinę i jak duze mogą być takie drzwi? czy system przesuwania jest taki sam jak w szafie czy stosujecie inne rozwiązania?
genio
2009-08-12 | 15:55
witam, pytanie z zakresu pytań konstrukcyjnych ale dość dla mnie ważne - kiedyś robiło się tak zwane drzwi wsuwane w ścianę w wnękę, czy i dzisiaj Państwo również robią takie konstrukcje? jak wygląda praca nad takim projektem i jaki jest cirka czas oczekiwania na takie drzwi. Dodam, że mają one spełniać funkcję oddzielającą dwa pomieszczenia na noc a w dzień drzwi przesuwane mają chować się w ścianach.
2009-07-14 | 13:40
Jest to jak nabardziej możliwe. Wykonujemy też drzwi łamane , które otwierają się dopiero po odsunięciu drzwi przesuwanych ale to bardziej jako ciekawostka ... Wszelkie możliwości można ocenić dopiero gdy się zobaczy miejsce przeznaczone pod zabudowę . Jest to o tyle konieczne , że rzeczy które wydają nam się nie istotne dla projektanta mogą mieć zasadnicze znaczenie.
Małgorzata Tarka
2009-07-14 | 11:50
Witam. Czy jest możliwe zainstalowanie w szafie drzwi łamanych? mam "krótki" odcinek do zabudowy, w dodatku za drziami otwieranymi na przedpokój. Pozdrawiam M.Tarka
2009-07-01 | 10:41
sonia, drążki są wykonane z mocnej stali z powierzcnią chromowaną. Mają średnicę 25mm i są wystarczająco odporne na przyjęcie obciążeń występujących w zabudowach (płaszcze, garnitury, kurtki itp). Odkształcenia mogą się tutaj pojawiać tak jak w każdym innym materiale. Jest to zgodne z prawami fizyki ale dzięki przestrzeganiu wymogów konstrukcyjnych tego problemu nie ma.
2009-07-01 | 10:30
Tylna ścianka w zabudowie praktycznie nie jest wykonywana, chociaż nie ma problemu aby ją zrobić. To elemant , do którego jesteśmy przyzwyczajeni w tradycyjnych meblach, jednak tutaj nie przenosimy mebli lecz jest to zabudowa stała , którą montują nasi pracownicy. Tylna ściana to w tym przypadku dodatkowy koszt i często dodatkowe spłycenie wnętrza, mimo to jest w naszej ofercie i możemy ją również wykonać.
sonia
2009-07-01 | 09:33
z czego wykonane sa drazki wszafie. czy jest to słaby materiał? bo wspominacie tu o ewentualnych odkształceniach.... myslalm ze jest to jakas porzadna nierdzewna stal
kamila
2009-06-30 | 14:03
a co ze scianką tylną w zabudowie? czy ją też wykonujecie?, bo usłyszałam kiedyś ze zostawia się z tyłu gołe ściany
2009-06-24 | 08:11
Tak. Możemy coś takiego zrobić. Niezbędna byłaby wizyta projektanta. Dopiero podczas takiej wizyty można zaproponować różne rozwiązania i dokonać wyceny.
beata
2009-06-24 | 07:53
mnie interesuje też problem postawienia ścianki działowej, rozsuwanej w pokoju bazując na waszych szafach. Czy można tak zrobić? Czy koszty tego są podobne do zamówienia normalnej szafki? dzięki za odpowiedź
2009-05-18 | 14:12
ok,Dzięki !
2009-05-18 | 11:58
lizak; umieszczone tutaj dane i wymiary nie powinny być inne z kilku podstawowych powodów. Przede wszystkim to wynik naszej wiedzy, długiego doświadczenia i tysięcy postawionych szaf. Niektóre parametry są związane z cechami materiałowymi elementów, wymogami konstrukcyjnymi, Polskimi Normami (PN), warunkami zapisanymi w cechach produktów. Są ważne również ze względów estetycznych i czysto praktycznych. Przy projektowaniu zabudowy nie sposób pominąć żadnej z nich. Jeżeli jednak jest potrzeba zastosowania innych rozwiazań, proszę to wcześniej skonsultować z projektantem.
2009-05-14 | 23:09
Akurat takie informacje jak np. maksymalna długość półki są przydatne dla każdego. Przynajmniej wiadomo, że niektóre pomysły nie mogą być zrealizowane z powodu ograniczeń konstrukcyjnych.
2009-05-10 | 21:54
A czy te wymiary mogą być inne czy muszą być koniecznie takie ??
2009-04-27 | 12:00
Jeśteśmy zwolennikami otwartego dostępu do informacji, ponieważ każdy ma prawo podejmować świadome decyzje i aktywnie uczestniczyć w aranżacji własnego mieszkania. Są też osoby, które chcą samodzielnie zbudować szafę. Ta wiedza z pewnością im to ułatwi. Jesteśmy tu po to, by odpowiadać na pytania i podpowiadać rozwiązania.
mAts.
2009-04-24 | 23:21
Po co te wszystkie wymiary, przecież zwykła osoba i tak nie będzie sobie budować szafy. Od tego są fachowcy aby wszystko było dobrze zrobione i działało tak jak powinno. Każdy powinen robić to na czym zna sie najlepiej.
2009-04-06 | 22:25
Panowie, oczywiście można :) projektant napewno znajdzie rozwiązanie. Do takiego zlecenia należy podejść indywidualnie. Zaprojektować niezbędne elementy konstrukcyjne. Zabudowa oprócz charakterystycznej funkcjonalnosci i nowoczesnej formy musi uwzględniać walory bezpieczeństwa i każdy projektant zdaje sobie z tego sprawę
@P@#0
2009-04-06 | 15:06
haken}{bery , to chyba problem nie do tego tematu ;> ale myślę , że to chyba nie jest problem skoro zawsze przychodzi projektant i robi indywidualny projekt , pewnie takie rzeczy da się zrobić tym bardziej , że wszystko się przykręca na stałe do sufitu, podłogi i ścian. A swoją drogą to bardzo ciekawy pomysł :)
haken}{bery
2009-04-06 | 14:57
a kto mi powie , czy taką szafą mogę sobie przedzielić pomieszczenie tzn. zrobić z niej ściankę działową przez pokój ? Czy to mi się nie złoży , bo chciałbym mieć z obu stron płaszczyznę drzwi i z dwóch stron dojście do tych samych rzeczy. Na razie mi się nie spieszy z zamawianiem ze względów finansowych ale chcę wiedzieć
Dodaj swoją opinię
Image
= pola wymagane
Nie ponosimy odpowiedzialności za treść wypowiedzi zawartych w komentarzach i opiniach publikowanych przez Czytelników niniejszego serwisu. Publikowane komentarze są tylko i wyłącznie prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Zachowujemy oryginalną pisownię nadesłanych komentarzy.
iszafy radzą
Ocena przydatności:
3169
Ocena przydatności:
2183
Ocena przydatności:
1563
Zwizualizuj swoje wnętrze
Wizualizator iszafy
Zobacz jak będzie wyglądała nasza zabudowa w Twoim wnętrzu.

Wizualizator online
Chcesz kupić szafę? Masz pytania?
Napisz, skontaktujemy się z Tobą
Telefonicznie
Mailowo
Twój numer telefonu
/kom.: 000 000 000; stacj.: 00 000 00 00/
Wybierz porę kontaktu
Po przesłaniu numeru nasz konsultant skontaktuje się z Państwem w celu udzielenia niezbędnych informacji
Zobacz sieć dystrybucji systemów Fawre w polsce
ilustracja
Musisz uaktualnić Flash Player’a
Wizualizator online - iszafy
Wycena online - iszafy
ilustracja
ilustracja
ilustracja
ilustracja
 
› Zastrzeżenia prawne     › Polityka prywatności     › Mapa    
Copyright Fawre 2010 - www.fawre.pl
Projekt i wykonanie Excelo.   |   Powered by excelo true CMS system.
http://www.blog.ikuchnie.plhttp://www.kupszafe.plhttp://www.luxusline.plhttp://www.fawre.pl
Iszafy.pl - dostarczamy rozwiązania systemowe Fawre: Szafy Fawre, szafy wnękowe, szafy na wymiar, szafy przesuwne i do zabudowy, komody, sypialnie i drzwi przesuwne.