http://www.iszafy.pl

Szafy, zabudowy wnękowe, meble modułowe. Najlepsza jakość, najlepsza obsługa

INFOLINIA 0 801 366 110

Praktyczne porady

Drukuj
Poleć znajomemu
  • odległosci wysokości między półkami wynoszą 250-350mm, przy czym półki na wysokosci wzroku mogą być niższe, natomiast pod sufitem i nad podłogą - wyższe, ze wzgledu na dostęp
  • szerokość półek i koszy powinna wynosić 400 lub 600mm, ze wzgledu na najbardziej ekonomiczne wykorzystanie przestrzeni
  • najefektowniej prezentują się drzwi przesuwane w szerokości pojedynczego frontu 600 - 800mm
  • przy ustalaniu ilości drzwi należy pamietać, że podział wnetrza powinien pokrywać się z podziałem drzwi, w ten sposób uzyskamy najlepszy dostęp do wnetrza
  • przy głęgokosci szafy mniejszej niż 600mm, wskazane jest zamiast drażka ubraniowego zastosowanie wieszaka poprzecznego z funkcją wysuwu
  • przy krzywych ścianach w mieszkaniu lub biurze, szuflady najwygodniej jest umieścić w srodkowej części zabudowy 
    nierówności na suficie i podłodze najlepiej jest ukryć za pomocą tzw. listwy maskujacej w kolorze zabudowy, pasowanej do krzywizn, przy czym im szersza listwa, tym mniej widoczne krzywizny
  • przy stałej zabudowie meblowej (meble bez mozliwości przestawienia) mozna odstąpić od montowania takich elementów, jak podłoga, sufit, scianka boczna czy plecy, co dodatkowo zwiększa pojemność szafy i obniża jej koszt
    niektóre, odpowiednio użyte elementy zewnętrzne szafy, mogą dodać jej wrażenia lekkości i odpowiedniego charakteru np.odpowiednio profilowane półki czy odpowiednie oświetlenie
  • w koszach nie należy przechowywać drobnych rzeczy, typu: skarpetki, pończochy, lekarstwa itp, gdyż mogą przelatywać przez otwory w koszu i blokować wysunięcie kosza, wówczas lepszym rozwiązaniem są szuflady
Dodaj
- naciśnij jeśli ten artykuł uważasz za przydatny
1335
- liczba osób, które oceniły ten artykuł jako przydatny.
Komentarze ( 35 )
Komentuj
2010-01-18 | 15:39
Tak , to prawda domykacze są przeznaczone tylko do systemu aluminiowego. W systemie stalowym nie są oferowane . Jutro powineniem mieć więcej informacji na ten temat z działu konstrukcyjnego , czy są prowadzone prace nad tym mechanizmem .
Piotr Skowronski
2010-01-16 | 22:07
To ciekawe gdyż pytalem u oficjalnych przedstawicieli(...) w kujawsko-pomorskim i o to co mi powiedzieli "W systemie stalowym(...) nie występują domykacze gazowe drzwi. Są tylko pozycjonery górne." i tak w 2 przypadkach z tym ze w drugim przedstawiciel zaoferował mi założenie tych domykaczy jeśli je sobie gdzie indziej kupię. Wiec jak jest naprawdę ?
2010-01-16 | 10:53
Panie Piotrze , mamy takie domykacze w swojej ofercie. W zeszłym roku , podczas jednej z naszych promocji , dołaczalismy je bezpłatnie do drzwi przesuwanych . Takich i podobnych rozwiazań jest coraz wiecej . Na bieżąco śledzimy rynek i albo od razu to wprowadzamy do swojej oferty a nawet staramy się stworzyć coś czego jeszcze nie ma a jest oczekiwane przez klientów .
Piotr Skowronski
2010-01-15 | 23:23
Ja mam takie pytanko czy posiadacie gazowe domykacze do skrzydeł ?Bo u konkurencji są.
2009-09-08 | 08:52
Oczywiście , już tłumaczę. Rozmawialiśmy nt.wykorzystania tradycyjnej płyty meblowej. Płyta HDF to jedna z propozycji. Występuje w ograniczonej gamie kolorystycznej i jest dosyć giętkim materiałem przez co jej montaż jest dosyć trudną a co się z tym wiąże dodatkowo płatną usługą. Trzeba pamiętać, że to stała zabudowa i mamy dojście do mebla tylko z jednej strony. My stawiamy na jakość, więc dopuszczamy montaż płyty HDF jedynie pod warunkiem schowania jej krawędzi za grzbietem płyt przylegających do ściany. U nas płyta HDF nie może być wstawiana między elementami, jak robi większość stolarzy, gdyż nie jest to zgodne z naszymi standardami estetycznymi.
Fachowiec Staż12lat
2009-09-05 | 21:33
Panie Krzysztofie... "Odnosząc się do kolejnych pytań to od razu zaznaczę, że te zabudowy nie muszą mieć pleców. Zajmują one zbyt wiele miejsca." Przecież plecy HDF zajmują max 4mm... Czy mógłby Pan wytłumaczyć o co chodzi?
stefa 1966
2009-08-30 | 10:48
zdecydowanie malujemy zanim zainstalujemy szafę - powód być może nie ze względu na obawy dotyczące szafy a jedynie z powodu lepszego dojścia do wszystkich kątów które mają być wymalowane -
tomasz
2009-08-27 | 12:08
każdy ma zdecydowanie inne doświadczenia niemniej i tak jestem za radą pana krzysztofa malujemy zanim zainstalujemy szafę - wersja bezpieczniejsza bo a nuż może omsknąć się wałek
edward
2009-08-27 | 12:01
a ja robiłem malowanie po montażu szafy i dzięki dobremu zabezpieczeniu mebelka nic się mu nie stało - ba wszystko wyszło idealnie
tomasz
2009-08-27 | 12:01
jednak pomysł z malowaniem ścian przed instalacją szafy jest zdecydowanie lepszy temat poruszany już w paru wątkach i widać wyraźnie że lepiej duży brud związany z malowaniem mieć za sobą i czekać na czysty montaż szafy pozdrawiam
2009-08-26 | 18:43
Dopuszczalne są oba rozwiazania. Ja jednak polecam aby najpierw pomalować ściany.
olgierd
2009-08-21 | 20:44
Mam takie pytanie, planuje malowanie mieszkania, przy oakzji chciałem zmienić starą szafę w przedpokoju na jakąś przesuwaną, jednak mam wątpliwości co zrobić najpioerw - malowanie, czy zabudowę?
ewa sawickaa
2009-08-18 | 12:36
dziekuje za odpowiedz - mam jeszcze pytanie czy szafa zamontowana jest na amen czy mam szansę ją wziąć ze sobą w chwili gdy będę się przeprowadzać w inne miejsce?
2009-08-17 | 15:06
Czy szafa z drzwiami przesuwanymi czy rozwiernymi, to zależy od tego , czego oczekujemy. Jeżeli możemy pozwolić sobie na szerokie otwarcie skrzydeł drzwi na pomieszczenie i chcemy mieć od razu wgląd do wnętrza całej szafy, to proponuję zastosować drzwi rozwierne. Jeżeli nie , to przesuwane. Tak na prawdę, to tyglada to róznie przy różnych rozwiązaniach. Nie zawsze każde rozwiązanie da się zastosować, natomiast wszelkie wątpliwości rozwiąże nasz projektant podczas wstępnej wyceny.
ewa sawickaa
2009-08-16 | 11:12
Lepiej szafa tradycyjnie otwierana czy przesuwana? Jakiej firmy kupić szafę? Dlaczego właśnie przesuwana?
tomasz
2009-08-16 | 11:11
z pewnością szafa przesuwana by sie przydała - ilość miejsca nie ma znaczenia dobry projektant zaprojektuje ci ją tak że nie zauważysz różnicy a tylko zdobędziesz miejsce w którym schowasz rzeczy zajmujące miejsce i wtedy okaże się ile tak naprawdę powierzchni posiadasz - co do trwałości rolek możesz ją otwierać nawet 1000 razy dziennie i będzie ci ona służyć przez długie lata. Badziewia na iszafach nie znajdziesz więc trafiłeś idealnie - teraz czas tylko na projekt umówienie się z projektantem zamówienie i Twoja szafa gotowa.
frickrr
2009-08-16 | 11:08
witam Planuję spory remont i chce to zrobić "raz a dobrze", stąd liczne przemyślenia :) Oglądałem sobie w sklepach różne komandory, ale ciągle się zastanawiam nad szafą otwieraną w tradycyjny sposób. Nigdy takiej szafy przesuwanej nie miałem i zastanawiam się jak jest z trwałością, rolkami, na których to wszystko jeździ, etc. Z drugiej strony pokój jest dość mały i chciałbym zaoszczędzić miejsce. dziękuję za odpowiedź
tomasz
2009-08-13 | 09:14
40 jest nawet ponad standartem :) niemniej ciekawy pomysł z tymi szufladami i warto może w dziale porady wrzucić coś o nich więcej - bo szafa to nie tylko kosze i sztangi plus półki ale także możliwość posiadania szuflady
daria illa
2009-08-12 | 16:05
czytałam gdzieś że nie ma ograniczeń jednak zawsze warto pamiętać że ma być to szafa przesuwana więc w takim wypadku szuflady na samym dole i tylko dole. Co do rozmiarów nie powiem ci nic bo nie wiem, jednak szerokośc 40 jako standart sprawdza się całkowicie
anna klajna
2009-08-12 | 15:52
dodatkowe pytanie a propo szuflad - ile może się ich znaleźć w szafie - czy mamy jakieś ograniczenia co do ilości i wielkości oraz jak duże są takie szuflady?
anna klajna
2009-08-12 | 15:50
# w koszach nie należy przechowywać drobnych rzeczy, typu: skarpetki, pończochy, lekarstwa itp, gdyż mogą przelatywać przez otwory w koszu i blokować wysunięcie kosza, wówczas lepszym rozwiązaniem są szuflady - piszecie o szufladach - czy można dowiedzieć się czegoś o nich więcej bo nie mogę znaleźć informacji na ten temat
babuszka
2009-08-10 | 17:10
z tego co słyszałam nie ma takich ograniczeń - jak sobie zaplanujesz tak będziesz miał jednak porady iszaf warto wziąć pod uwagę bo potem może okazać się, że coś będzie bardzo niepakowne
kris
2009-08-05 | 10:23
czy są jakieś ograniczenia jeśli chodzi o ilość koszy w szafie? jeśli ktoś np. potrzebuje tylko ich czy możecie takie zlecenie wykonać bez problemu?
2009-07-01 | 10:47
W koszach najwygodniej przechowywać pościel, ręczniki. Najlepiej wszystkie te rzeczy, które można złożyć w tzw. kostkę. To najlepsze rozwiązanie gdyż dzięki ażurowej strukturze widać całą zawartość kosza i łatwo znaleźć to czego się szuka.
kaśka
2009-06-30 | 19:56
no właśnie, zawsze sie zastanawiałam, co należy przechowywać w koszach - skarpety czy bielizna wydawały mi sie najlogiczniejsze, a tu sie dowiaduje ze nie. co w akim razie tam trzymać??
2009-05-14 | 23:23
Ciekawe informacje, w szczególności te dotyczące ekonomicznego wykorzystania przestrzeni. Teraz już wiem, na co zwracać uwagę, aby szafa była pojemna.
2009-05-14 | 17:51
Można się z tym zgodzić.
2009-05-10 | 17:10
fajna sprawa # na szczęście człowiek który zobił mi zabudowy wiedział o tych rzeczach i nie żałuję że go nie musialem kontrolować #
2009-05-04 | 13:58
Niektóre z tych uwag są , umówmy się umowne. Jak się coś zrobi trochę inaczej, to też nic się wielkiego nie stanie. Klienci są różni i często się nie przejmują różnymi detalami. Ale nie przeczę , te informacje mogą się przydać
2009-04-14 | 16:10
c.d. W tym miejscu proponuję przyklejenie dowolnego rodzaju tapety. Ubrania wiszące jak najbardziej mogą znaleźć się wewnątrz szafy ale wieszaki będą umieszczone równolegle a nie prostopadle do drzwi. W płytkich zabudowach garderobianych odradzam stosowanie szuflad gdyż ich konstrukcja zajmuje zbyt wiele miejsca. Lepszym pomysłem są estetyczne pudełka lub skrzynki dopasowane do przestrzeni między półkami. Proszę jednak o wcześniejsze skontaktowanie się z naszym projektantem, gdyż w Państwa przypdku, przed stawianiem ścianek działowych wskazana jest szczególnie wysoka precyzja podczas planowania.
2009-04-14 | 15:41
Pani Magdo. Efekt napewno będzie ciekawy. Odpowiedni dobór materiałów znacznie powiększy i unowocześni Pańastwa mieszkanko. Co do funkcjonalności, to temu tematowi trzeba się przyjżeć bliżej. Odradzałbym zastosowanie drzwi przesuwanych ponieważ zajmą sporo miejca wewnątrz szafy ok.90mm. Lepszym rozwiązaniem były by drzwi tzw.łamane o całkowitej grubości systemów ok.50mm. Ten rodzaj drzwi wygląda identycznie jak drzwi przesuwane z tą różnicą, że otwiera się je w nieco inny sposób. Tutaj drzwi są ustawione jedne przy drugich a nie jak w przypadku drzwi przesuwanych - jedne za drugimi. Szerokość jednego skrzydła drzwi nie może być większa niż 600mm. Ważną rzeczą jest też sposób składania przez Panią odzieży. Proszę jednak pamiętać, że od głębokości szafy należy odjąć grubość systemów drzwiowych i dopiero pozostała przestrzeń może być wykorzystana na półki. Odnosząc się do kolejnych pytań to od razu zaznaczę, że te zabudowy nie muszą mieć pleców. Zajmują one zbyt wiele miejsca.
Magda
2009-04-14 | 11:27
Kupujemy z Mężem mieszkanko - małe z przeznaczeniem kiedyś dla dziecka (by nie miało takich problemów jak my z własnym kątem) my docelowo chcemy domek ale na to trzeba czasu, wobec tego kupujemy malutkie mieszkanko 32 metry kwadratowe...na obecnym etapie mam czas na wydzielenie ścianek pod zabudowę szafami z drzwiami przesuwnymi...mam pytanie ponieważ to nie będzie duże mieszkanko każdy centymetr odgrywa rolę wobec tego czy jesli wysunę ściankę na 40cm pod zabudowe to czy taka szafa - nie lubię szaf głębokich, jest w miarę realna...jakieś szuflady, półki, drązki poprzeczne i czy druga szafa na 30 cm to też byłby problem? chce każdą możliwą wnękę zabudować szafami by nie zagracać pokoju innymi meblami ale czy takie coś będzie w miare funkcjonalne - jeszcze raz zaznacze, że szafki 40cm obecnie posiadam i są wystarczające wobec tego czy taka sama szafa również ma możliwośc sprawdzenia się w małym mieszkanku..i ile zostaje powierzchni użytkowej w takiej szafie czy plecy szafy są konieczne?
mirek
2009-04-11 | 22:34
w ogóle trudno o takie informacje gdziekolwiek. Jak robiłem szafę to działałem na czuja. Wszystko było ok. do czsu jak przyszedł projektant, bo chciałem kupić same drzwi przesuwne. Sama szafa wyśzła super. Tylko że podzieliłem wnętrze na równe części i po wstawieniu drzwi nie mam wszędzie swobodnego dostępu. Skąd mogłem wiedzieć ? Można się przyzwyczaić. Poprostu mam kilka szuflad, do których nie zglądam. Wrzucam tam rzeczy sezonowe i wyjmuję drzwi żeby się do nich dostać :))
2009-04-10 | 16:24
naszych klientów dokładnie pytamy o wszystkie szczegóły i na podstawie zebranych informacji proponujemy odpowiedni rozkład wnętrza mając też na uwadze swobodny dostęp. Udaje nam się upchnąć (nie gniecąc) naprawdę dużo więcej niż by się mogło wydawać. Wszyscy się uczymy i nabieramy doświadczenia. Nasze realizacje liczone są już w dziesiątkach tysięcy sztuk, przy czym każda jest inna. Poza tym zajmujemy się tylko tą jedną dziedziną i wciąż chcemy się doskonalić.
iza
2009-04-10 | 15:18
To fajne informacje, tylko dlaczego nikt mi wcześniej o tym nie powiedział. Nie kupowałam u Was ale też u "fachowca". Po czasie już widzę, że drugi raz zupełnie inaczej rozplanowałabym środek szafy. Pozdrawiam Iza.
Dodaj swoją opinię
Image
= pola wymagane
Nie ponosimy odpowiedzialności za treść wypowiedzi zawartych w komentarzach i opiniach publikowanych przez Czytelników niniejszego serwisu. Publikowane komentarze są tylko i wyłącznie prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Zachowujemy oryginalną pisownię nadesłanych komentarzy.
iszafy radzą
Ocena przydatności:
2128
Ocena przydatności:
1335
Ocena przydatności:
1062
Zwizualizuj swoje wnętrze
Wizualizator iszafy
Zobacz jak będzie wyglądała nasza zabudowa w Twoim wnętrzu.

Wizualizator online
Chcesz kupić szafę? Masz pytania?
Napisz, skontaktujemy się z Tobą
Telefonicznie
Mailowo
Twój numer telefonu
/kom.: 000 000 000; stacj.: 00 000 00 00/
Wybierz porę kontaktu
Po przesłaniu numeru nasz konsultant skontaktuje się z Państwem w celu udzielenia niezbędnych informacji
Zobacz sieć dystrybucji systemów Fawre w polsce
ilustracja
Musisz uaktualnić Flash Player’a
Wizualizator online - iszafy
Wycena online - iszafy
ilustracja
ilustracja
ilustracja
ilustracja
 
Iszafy.pl - dostarczamy rozwiązania systemowe Fawre: Szafy Fawre, szafy wnękowe, szafy na wymiar, szafy przesuwne i do zabudowy, komody, sypialnie i drzwi przesuwne.